Az éjszaka csodája
Megjelent: 2011. július 18. | Forrás: Székely Zoltán

Már egy hónapja szokatlanul meleg van, hol folyik a Duna-ág, hol nem, napsütéskor szöszmő borítja be a víz felszínét, ívás van, egyre nagyobb a forgalom is. Szóval, nem igazán ideálisak a körülmények és ez meglátszik a pontyok kapókedvén is. Valamit ki kellett már találnom, mert nagyon viszketett a tenyerem egy kis pontyfárasztásra.

Még világosban elrendeztem mindent a stégen

A bojlizás, a balektavakon halat csépelés, nem igazán vonz, ezért elhatároztam, megpróbálom az éjszakai pecát. Szerencsémre a víz is megindult egy kicsit, így még nagyobb lelkesedéssel készültem az esti pontyvadászatra.

A nappali kapástalanságban mindössze két ilyen keszeget fogott a szomszéd

Az Arno-k kedvenc,
megbízható
pontyozó botjaim

A normál fenekező horgászatra szerintem igen alkalmas Arno botcsalád két nagyméretű – a szöszmő miatt - sic gyűrűvel ellátott, nagy terhelhetőségű, igen rugalmas, 120gr-os botját szereltem fel, a 2,70 m-est és a 3 m-est is a Comet Runner orsóval, melyeken 30-as Carp Expert zsinórok várták a pontyok szakítópróbáját. A szerelék a nálam nagyon bevált lapos-bordás etetőkosárból, alatta-felette rövid előkén, sokat bizonyított Gamakachu pontyhorgokból állt.

Közeleg az alkony, már az elvadult némakacsa is elülni készül, remélem, jön az éjjeli pontyok ideje

Az alsó horgot Techno-pufival lebegtetem
meg, így feltűnőbb és a kosár felett libeg

Az alsó horogra tűzött Carp Expert üveges, speciálisan aromásított kukoricát egy technopufival lebegtetem meg, a felső szabadon lifegett az áramlásban. Az önetetőbe vonzó aromájú Carp Expert zacskós kaját nyomtam, melyet forrázott kukoricadarával kevertem.

A háromfékes, masszív
Comet Runner 50 orsó pontyozó fenekezéshez kiváló, az egyszerű,
de még áramló vízben is
fogós szerelékkel a legtöbb
vízen megállja a halat

Csiptetős kapásjelzők, melyek előnye, hogy bevágáskor könnyen leesnek a zsinórról/ki is kell kötni/, így nem akadályozza a fárasztást, szétszedhetők és üregüket tetszés szerint súlyozhatjuk vagy világítópatront is tehetünk beléjük

Még világosban mindent előkészítettem, sőt a csiptetős kapásjelzőkbe is betöltöttem az aktivizált világítópatronokat, ugyanis a rovarok miatt nem kedvelem az erősen kivilágított stéget /csak a kötelezően előirt jelzésnyit alkalmazom/, inkább fejlámpát használok, így ha történés van, kezeim szabadok és a fény mindig ott van, ahova nézek. Annyira bíztam a sikerben, hogy még a nagyméretű Gold Star merítőt sem felejtettem a bottartó mellé készíteni.

Fej és egyéb lámpák
sokféle változatát hozza
forgalomba az Energofish

A világítópatronnal töltött kapásjelző
még a vaku fényében is jól világít,
hát még sötétben.

A sárgásszürke alkony lassan feketébe sötétült, a szomszéd félnap alatt fogott két keszeggel feladta, a békák pedig hangulatos brekegésbe kezdtek. A vacsora utáni finom bor szétáradt bennem, kellemes bizsergés közepette kattintottam fel fejlámpámat a csalizáshoz. Ilyen szép, meleg este még akkor is érdemes kiülni a vízre, ha nincs kapás, de nekem egy negyvenperces várakozás után beejtette valami a kapásjelzőmet.

Az első pontynál még nagyon izgultam

Az éj sötétjében ez a pillanat még izgalmasabb

Dévérre gyanakodtam, de a bot megemelése után azonnal éreztem komolyabb hal van a horgomon. Felkattintottam a fejlámpát, hogy lássam a zsinórt, és kezdetét vette a fárasztás. A márciusban betelepített pontyok is oly annyira megerősödtek, úgy forognak a folyásban, bizony tartani kell a botot rendesen és a fék sem baj, ha nincs teljesen beszorítva/a szomszédomnak elvitte a botját és a lerántott orsó még az elektromos kapásjelzőt is széttörte!/.

Jó bot, jó szerelék, jó ponty, így tökéletes az éjszakai horgászat!

A gyenge fénypásztában lassan feltűnt egy bő kétésfeles potyka sziluettje, melyet hamarosan megpipáltattam, majd a merítőbe tereltem.

A pipáltatás éjszaka még fontosabb,
mert a sötétben könnyebben mellémeríthetünk

Na ez is megvan!

Szóval az éjszaka leple alatt esztek!- súgtam, miközben a szákba csúsztattam. Nem kis öröm töltött el, mert bíztam benne, hogy valamire rájöttem és lesz még folytatása a dolognak. Kicsit elbambulhattam, mert egy óra multával arra kaptam fel a fejem, cicereg a baloldali botom orsójának fékje, a kapásjelző már le is esett a zsinórról.

A bandanagy
4,86 kg-ot nyomott

A harmadik pontyot még
egy éjjeli lepke is megcsodálta

Na ez komolyabb, mindjárt tapasztaltam, mert elrohant a mederben. Mikor kipilledt, lassan, csak métereket nyerve sikerült magam felé terelni, de a fejemen imbolygó fénytől a stég előtt úgy megijedt, hogy újfent húsz méteres vágtába kezdett, igaz evvel el is hagyta az ereje, hamarosan a merítőbe kötött ki.

Az éjszakai kísérlet csodás terítéke

Öt kiló körülire saccoltam a szép tőpontyot. Valami édes elégedettség szállt meg, miután mindent lerendeztem és újra a botok mögé ültem. Éjfél körül megjött a harmadik is, az első párja és én nem csak sikertől telten, de egy kicsit büszkén is csomagoltam össze, na csibészek, mégsem bújtatok el előlem az éjszaka leple alatt! A készségek és én is jól vizsgáztunk!

ENERGOTEAM NIGHT WASP FEEDER VILÁGÍTÓPATRON

320 Ft

Részletek
Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...

スピニングフィッシング - Megérkeztek a Ryobi pergető botok!
Megjelent: 2023. december 06. | Forrás: Őze Dániel

Hosszas várakozás és tesztelés után, végre a szezonra megérkeztek a sokak által keresett és várt Ryobi pergető horgászbotok! A szortiment első hírnökei a finomabb pergetést favorizáló horgászoknak nyújtanak kiváló minőségű alternatívákat kedvenc hobbijukhoz. Ezen új bot-sorból, először a Micro Power tagot vettem górcső alá, ami a puhább szájú halak, mint jász és domolykó pergetéséhez nyújt megoldást. Egy jó pergető botra érdemes várni,...