Kuttyogatás az alsó Tiszán
Megjelent: 2024. október 12. | Forrás: Csala Viktor

A Tisza az egész életem végig kiséri mai napig. Gyerekként a folyón tanultam meg horgászni, és annak kikötőjében, a hétvégi bulik előtt a szegedi rakpart ikonikus gyülekező hely volt, de egy találkozásnak is remek állomás. A munka helyem is ennek a folyónak a partján van: egy tradicionális halászcsárda. Az egyik kedvenc horgászvizem.

Előre le szeretném szögezni, hogy nem tartom magam nagy rablóhalas horgásznak. Szeretek beülni a csónakomba és kevés felszereléssel túrázgatni a Tiszán. Az egyik ilyen kevés felszerelést igénylő horgászat a kuttyogatás. A horgászversenyek után, vagy egy-egy rakós botos horgászat után jólesik leballagni a csónakhoz, egy szinte maréknyi cuccal, és pecázni a folyón.

Kis bajszos.

Ódákat lehetne zengeni erről a módszerről, de én nem szeretnék; csak röviden. A kuttyogatás egy ősi harcsás módszer, ahol az úgynevezett kuttyogató fát megszólaltatva a harcsát felkelésre és támadásra kényszerítjük.

Ha kuttyogató fa, akkor a Hunor Clonk!

Számomra, és szerintem sok mindenkinek kulcs kérdése volt a következő: milyen mélyre engedjük le a csalit a csónak alatt? Az én személyes véleményem, az eddigi tapasztalataim alapján érdemes a víz sebességéhez igazítani, ha lassú a folyó, én általában fél vízre szoktam engedni. Ezután minél gyorsabb, annál mélyebbre.

Használjunk rövid botokat! Kényelmesebben elférünk, és nem kell kardozni a csónakban. Nekem nagyon jól bevált a Wizard Vertix boat bot 127cm hosszban. Igazi kis harcsás bot, egyrészes, nincs hibalehetőség. Gyűrűi az igazán extrém igénybevételre lettek kiképezve.

Az egyik kedvenc botom lett

Akcióban a rövid pálca.

Azért szeretem ezt a fajta horgászatot, mert akciódús. Ha megtanuljuk jól ütni a vizet, lesz eredmény. Én azt gondolom, nem feltétlen ez a módszer a legalkalmasabb a kapitális halak megfogására, de nem ülünk 4-5 órát esemény nélkül.

Nézzük, hogyan is áll össze a végszerelék. A legegyszerűbb a legjobb - én ezt vallom, ha vadvízen horgászom, legyen szó bármilyen módszerről. A főzsinórra felfűzünk egy belső zsinórvezetésű ólmot, én vagy rombuszt, vagy szivarólmot szoktam használni, szelepgumival ütköztetem és egy nagyjából negyven – ötven centis horog előkét használok. A mérete a horognak a saját igényeinken múlik és persze azon mit rakunk rá. Kétségtelen, a nyári időszakban, nekem a kagyló a favoritom és a nadály. Szerintem a 3/0-6/0 körüli méretek megfelelnek a jó minőségű horgokból. Kiváló választás lehet a Wizard Allround Catfish, hiszen a hegye brutális és nem csorbul.

Kiváló akadás a fent említett horoggal.

Kapásra várva.

Kapásra várva

A nadállyal való csalizásnál érdemes arra figyelni, hogy vissza képes mászni a horog előkén, szép nagy gubancot csinálva és elég bosszantó tud lenni. A kagylónál pedig, mielőtt leengedjük nézzük meg, hogy lebeg-e, ha igen késsel vagdossuk és szurkáljuk meg, hogy kijöjjenek a gázok belőle.

Átlagos kuttyogva fogott hari(ka)

Mikor érdemes művelni ezt a módszert? A „nagyok”, azok a harcsások, akiktől én is ellestem egy-két dolgot és faggattam őket, azt mondják, hogy a víz legyen 15 fok körüli legalább, vagy afelett, napszakban pedig bármikor érdemes próbálkozni. Nekem a sötétedés előtti 2-3 óra hossza szokott lenni a legakciódúsabb. Érdemes kipróbálni és művelni ezt a szép módszert.

Majdnem sötétben érkezett.

Majdnem sötétben érkezett

Sikeres szezont kívánok mindenkinek!

Csala Viktor

WIZARD VERTIX BOAT HARCSÁZÓ BOT

15 490 Ft-tól

Részletek
A jövőt meghatározó ragadozóhalas márka - a Wizard harcsázó botok.
Megjelent: 2024. július 03. | Forrás: Koós Ferenc

A Koós Catfish professzionális harcsás márka mára már a harcsa horgászat teljes eszközigényét lefedő kínálatával, megbízhatóságával meghódította az országot a régiót és most új dimenziók felé tőr a legújabb ragadozóhalas eszköz család a Wizard segítségével. Íme a botok! Az Energofish nagykereskedő és horgász eszköz gyártó céggel karöltve és a távlati céljainak megfelelően a nemzetközi piacok a külföldi harcsások...

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...