Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. augusztus 18. | Forrás: Nagy Levente

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti.

Már napok óta erre várok…

Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre.
Persze az igazi pergető szezonnak csak most kellene kezdődnie... de akkor is rosszból ez már sok!

Visszagondolva a tavalyi nyárra és azt összehasonlítva az ideivel, sokkalta gyengébb hónapokat tudhatunk magunk mögött, mint az előző esztendőkben.
Remélem az ősz azért több lehetőséget kínál majd a műcsalis horgászat kedvelőinek...

Annak ellenére, hogy az általunk ismert vizek csak kis százaléka engedte meg a műcsalis horgászatot, mi kitartóan próbálkoztunk és igyekeztünk néhány kisebb „műcsalira megéhezett" ragadozót elcsípni... illetve szerettünk volna nagyobbat is, de sajnos az most nem sikerült.

Egy jobbacska domolykó

Kérem vissza!

Ki domolykóra szeretne pergetni, jó választás lehet az E.T PERCH BLADE ULTRA LIIGHT pergetőbot.

A WIZARD körforgók
ezúttal is
bizonyították fogósságukat.

A mondás szerint minden rosszban van valami jó! Ebben a helyzetben a jó az volt, hogy találtunk egy „új horgászvizet", mely közel van otthonunkhoz, mégsem próbálkoztunk ez idáig rajta... és lám, ebben a nehéz időszakban éppen ez a víz nyújtott vigaszt nekünk.

A víztározót több alkalommal is meglátogattuk és mindig sikerült néhány halat elcsípnünk. Elsősorban kisebb testű sügéreket fogtunk, de akadt néhány méretes domolykó is melyeket UL felszereléssel élmény volt fárasztani.

Miközben én a nyílt vízen próbálkoztam a pergetéssel addig Attila barátom a tavat tápláló patakban próbálta műléggyel becsapni a halakat.

Az első hal nem váratott sokat magára.

Ha jól látom ez is domolykó lesz…

…igen, nem is rossz!

Egy mosoly a kamerának.

Én valahogy úgy vagyok az egésszel, hogy ha eszik a hal és egymás után fogom őket, akkor nem szeretek kísérletezni, műcsalikat cserélgetni, okoskodni... Amikor viszont órákat ledobok és csak néhány ütést kapok, akkor dolgozik bennem egy plusz kíváncsiság, mely arra késztet, hogy többet cseréljek, kísérletezzek és találgassak, hogy vajon mely, vagy egyáltalán létezik-e olyan műcsali, mellyel aznap be lehet csapni őket.

Éppen egy ilyen időszak kellős közepén vagyunk... A vizek pergető szemmel nézve gyengék, a halakat becsapni e miatt nehéz, így bőven jut idő a sok üres dobás között, a cserére, a különböző műcsalikkal ismerkedni.

Súlyra ugyan nem nagy, de ezzel az UL összeállítással nagy élményt nyújtott a fárasztása.

Egy újabb becsapott hal a horgon.

Ezúttal egy sügér kívánta meg az élénk színű wobblert.

Nevéhez hűen…
ET PERCH BLADE ULTRA LIIGHT.

Ott vannak például a nem rég megjelent E.T WIZARD körforgók melyekkel csak nem rég kezdtem próbálkozni, viszont az első tapasztalatok, eredmények azt sugallják, hogy szép jövő áll előttük...

Kipróbáltam néhány kis testű wobblert is melyektől először az alacsony árfekvésük miatt óvakodtam, viszont most a SALMOK mellett ők is esélyt kaptak.
A kisméretű csupán 2, 5 centis GOLDSTAR BUG névre hallgató wobblerekről beszélek, melyek ugyancsak az idén jelentek meg a boltok polcain.

Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy az alacsony árfekvésük ellenére, álló vízben (még csak ott próbáltam) jól mozognak és az eredmények bizonyítják, hogy a kisebb testű ragadozók szeretik, hisz több tucat sügért és néhány fiatalabb domolykót is sikerült fognom velük.

A GOLDSTAR BUG wobblerek
több színben is készülnek.

Ahol egy van,
ott többnek is kell lennie…

A nap folyamán több hasonló
méretű domolykót sikerült becsapni.

Mehetsz…

Gondoljunk a jövőre is…

A legtöbb horgász függetlenül attól, hogy melyik módszert kedveli, a nagy testű halakra hajt, így van ez a pergetőhorgászok körében is. A harcsa, süllő, csuka, a balin az elsődleges célpont, így viszonylag kevesen vannak, akik célzottan a domolykóra, sügérre vagy pisztrángra pergetnek, pedig ha a halak átlagméretéhez igazított ULTRA LIGHT felszereléssel vesszük célba őket, ezek a kis halak is tudnak kellemes perceket okozni nekünk.

KAMASAKI BUG WOBBLER

790 Ft

Részletek

WIZARD TURBO LONG KÖRFORGÓ

590 Ft-tól

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...

スピニングフィッシング - Megérkeztek a Ryobi pergető botok!
Megjelent: 2023. december 06. | Forrás: Őze Dániel

Hosszas várakozás és tesztelés után, végre a szezonra megérkeztek a sokak által keresett és várt Ryobi pergető horgászbotok! A szortiment első hírnökei a finomabb pergetést favorizáló horgászoknak nyújtanak kiváló minőségű alternatívákat kedvenc hobbijukhoz. Ezen új bot-sorból, először a Micro Power tagot vettem górcső alá, ami a puhább szájú halak, mint jász és domolykó pergetéséhez nyújt megoldást. Egy jó pergető botra érdemes várni,...