Parti pergetés télen
Megjelent: 2022. január 26. | Forrás: Szebenyi Péter

Beütöttek a kemény minuszok és a pergetéseim is minuszosba fordultak. Az eddig ismertnek vélt haltartó helyek is napok óta üresnek bizonyulnak. Újra útnak is indultam és elkezdtem helyeket keresni. Ezt a legjobb még világosban megtenni. A természetes fénynél megfigyelhetjük a part széli medertöréseket, púpokat, padkákat és végül, de talán a legfontosabbakat: a kishalrajokat!

Csak a szélnek köszönhető, hogy még csobban és nem koppan a JIG.

Egy ilyen egészségügyi séta során lettem figyelmes egy kissebb keszeg rajra ami a hideg idő ellenére a megszokottól eltérően még mozgásban volt. Viszont ez a mozgási zóna határolt volt, a középpontban egy meredek töréssel, a törés alján pedig egy gödörrel. Percekig figyelhettem a keszegek viselkedését és egyértelművé vált, hogy a gödör 10 méteres vonzáskörzetében mozognak. Messzebb nem mennek. El is határoztam, hogy este visszatérek.

Tiszta időben könnyebb a tájékozódás.

Lett volna lehetőségem a kiszemelt horgászhelytől 5 méterre megállni autóval, de nem tettem. Ehelyett bő 50 méterrel messzebb parkoltam. Többször bebizonyosodott már, hogy ha halkan, szinte lopakodva, lámpa nélkül közelítem meg a horgászhelyet, akkor akár már az első dobás is eredményes lehet.

Ködben már nehezebb dolgunk van.

Táska, merítő. Ezeken felül még a pálca kell. Minimális a felszerelés, így nem megerőltető egy nagyobb séta sem.

Itt kitérek egy kicsit a merítőre. Világ életemben merítő ellenes voltam. A több mint 20 éves pergető múltam alatt próbálkoztam sok-sok tipussal, de mindegyikben találtam valamit ami miatt megváltam tőle. Túl nagy, túl kicsi, nem elég erős, nem férek el vele a bokrok között, beakad a hálóba a horog, de úgy hogy csak az ecetes olló segít ... stb. Így rendre visszatértem a LIP grip-hez és a szabad kezes halkiemeléshez. Idén viszont volt két nyári esemény ami miatt komolyabban elkezdtem keresgélni. Az egyik a balatoni peca, ahol a csúszós köveken, csapkodó hullámok között nagyon jól fog jönni. A másik az én biztonságom. Megpróbálhatnám a lentebbi kép akasztását kimagyarázni valamivel: Szemembe sütött a nap, mindenkivel meg kell történnie egyszer vagy a csillagok állására fogni. Felesleges.

Szépen fogalmazva is megkérdőjelezhetetlen a bénázásom eme akasztás kivitelezésében,...

...mégis így gondolom ha ezt a balint szákolom és nem tarkó fogással veszem ki, ez nem történik meg.

Viszont most! Most rátaláltam az igazira.

A Wizard Predator Gumírozott merítőhálója

Nagyméretű erős fejrész, mély gumírozott hálóval, melyből egy mozdulattal kiadakad a horgunk.

Kellően hosszú, de mégsem zavaró nyél, hisz a nyéltag a fejhez betolható.

A fej ketté hajtható, így bárhol el lehet vele férni. Szállítási mérete nem sokkal nagyobb mint a táskám.

Dupla rögzítés a megfelelő stabilitáshoz.

Visszatérve az eredeti témához: a felfedezett pár négyzetméteres gödörhöz érve, indítottam meg műcsalimat a nyílt víz felé. Szándékosan nem csobbantottam be a gödörbe a JIG-et. Jobbnak véltem távolról, finoman beejteni a nyílt víz felől a horgozott plasztik csodát.

Pár tapogatózó dobás után, mikor már megéreztem hol kezdődik a gödör széle és hol kell nagyobbat ejtenem a csalin.

Egy erős ütéssel be is igazolódott a sejtésem és megérkezett első gödör lakó.

Egy az általam leírthoz hasonló egy-két ebédlő asztal méretű gödörben hiába lapul több ragadozó, én ritkán tudok 1-2 példánynál egyszerre többet megfogni. Pár órának általában el kell telnie a következő ütésig. Így én pár dobás után rendszerint odébb is állok. Másnap reggel vagy este persze, újra támadok. Ha sikerül egy adott partszakaszon két-három ilyen potenciális haltartó helyet megtalálni, akkor hosszabb-rövidebb sétákkal több jó pergető túrát be lehet tervezni.

Későbbi pecákon, ugyanezzel a cserkelési, szinte lopakodási technikával volt első dobásos jelentkezőm is.

Az egyik világosba húzódó hajnali pecámon süllő volt a reggeli vendégem...

...de volt amikor még a csapók is aktivizálták magukat.

Újabb peca-újabb süllő.

Majd még egy alkalom még egy sárkány.

Ha egy gödör beindul....

...nincs megállás.

Forrás: Szebenyi Péter

WIZARD CARBON SOLID SPIN BOT

19 490 Ft

Részletek

WIZARD PREDATOR MERITŐHÁLÓ (GUMIROZOTT)

10 490 Ft

WIZARD TETRA PERGETŐTÁSKA

7 790 Ft

Részletek
Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...

スピニングフィッシング - Megérkeztek a Ryobi pergető botok!
Megjelent: 2023. december 06. | Forrás: Őze Dániel

Hosszas várakozás és tesztelés után, végre a szezonra megérkeztek a sokak által keresett és várt Ryobi pergető horgászbotok! A szortiment első hírnökei a finomabb pergetést favorizáló horgászoknak nyújtanak kiváló minőségű alternatívákat kedvenc hobbijukhoz. Ezen új bot-sorból, először a Micro Power tagot vettem górcső alá, ami a puhább szájú halak, mint jász és domolykó pergetéséhez nyújt megoldást. Egy jó pergető botra érdemes várni,...