Pergetés az őszi Dunán
Megjelent: 2010. december 01. | Forrás: Székely Zoltán

Az őszi párán átszűrődő bágyadt napfény dunai pergetésre csábított. Kaptam a twiszterezésnél már jól bevált háromméteres, kétrészes President DX- Kevláromat, és hamarosan a csábítóan tükörsima Nagy-Dunán találtam magam, barátaim Günther és Tibor társaságában.

A bágyadt őszi napfény és a békés víztükör pergetésre csábított

Mély, lassú vagy álló vízrészeket kerestünk, hiszen a víz már csak 8-9 fokos, ilyenkor a ragadozók valamennyien a mederesések oldalában, mélyedéseiben rejtőzködnek. Tanácstalan voltam eleinte, monofil vagy fonott zsinórt használjak, de mivel fagyveszélytől nem kellett tartani, viszont elég nagyokat kellett dobni, valamint a gyorsabb kapásérzékelés miatt az utóbbit, a teflonbevonatos Power braid húszasát választottam, mely 16 kilót tud, a finom kivitelezésű, hat csapágyas, nagyhalazásra termett Extreme Spin 5000-es orsóval egyetemben.

Az Extreme Spin 5000
bevetés előtt, megbízható
orsó, jól vizsgázott

A kiváló szakítójú monofil zsinórok különösen fagyos időben ajánlottak, de akadós pályán, könnyű csalik távolba dobásakor praktikusabb a teflon bevonatú Power braid

Az első kapás puha ránehezedéssel jelentkezett nálam, igazi télies stílusban, de aztán heves küzdelem alakult ki a csónak előtt. Tibor megunva a sorozatos bukfenceket, mint egy szívlapáttal alákanalazott a vergődő csukának a merítővel, és ahogy a rakodók a szenet, átlendítette a csónak peremén. Éppen akkor szakadt ki a szájából a horog, szerencsémre, no meg főleg Tibor szerencséjére!, befelé esett a hal a lábam elé. Még így is vagy fél óráig cikiztük ezért a pancser merítésért, pedig lehet, hogy egyébként, ha kivárta volna a szákolásra alkalmas nyugalmasabb pillanatot, addigra a csuka már a vízben elköszönt volna tőlem.

Állóvízen, különösen kis mélységnél, vagy növényzet felett
húzva a körforgók, enyhe folyásban, nagyobb
mélységben inkább a támolygó kanalak válnak be

A második rávágáskor kemény odaütést éreztem, valószínű oldalról támadta meg a csillámló, zöld, 12 centis Mann’s gumihalat. Biztos, ami biztos, ezt már én merítettem meg avval az ürüggyel, hogy nem akarom Tibort feltartani a horgászatban. Többször helyet változtattunk, de csak néhány apró odaütés borzolta kedélyünket, valószínű kövesek, kisebb süllők vagy balinok lehettek.

Ősszel, a hűlő vízben, a folyók nagyobb mélységű forgóiban, vagy akár a mederben is érdemes gumihallal pergetni, mert a talaj halakat rejtő egyenetlenségeit az ólomfejjel tudjuk legjobban követni. Akadhat ilyenkor akár süllő, csuka, harcsa is, főleg ha olyan ingerlő mozgásúak mint a Mann's testek

Nekem sikerült, az őszi napfény
csak úgy káprázik a szép csukán

A sötétedés közeledtével csillogó támolygó kanálra váltottam, mondván a 3-5 méter mély vízben még sötétebb lehet, így a fém villanását, erősebb vibrációját, talán jobban észreveszik lent a ragadozók.

Az alkony lassan ráborul a már levéltelen ártéri erdőre

Első dobásomnál Günther akasztott éppen egy szép csukát, mely kivetődve elköszönt. Olyan háromkilós lehetett. Nem igaz, hogy a németajkúak nem tudnak igazán káromkodni. Újult lelkesedéssel folytattuk a pergetést és hamarosan egy két és feles kívánta meg a kanalam. Tibor, mikor felhúztam a csukát, merítővel a kezében kérdőn pillogott rám, nem volt szívem azt mondani, hogy majd én.

Az utolsó háromkilós példányt már csak vakuval sikerült lekapnom, olyan sötétbe jött

A minőségi szájbilincs fontos kelléke a ragadozóhorgászatnak, mindig a
hal méretével arányosat használjunk

Ügyesen meg is oldotta, így elégedettség ült mindkettőnk szívére. Az esti ibolyaszínű fellegek szinte észrevétlen lassúsággal kezdték beárnyékolni az eget, aztán minket is, ezért a hazamenés gondolatával kezdtünk foglalkozni. Én hamar összepakoltam, de osztrák barátom azt mondta ő még dob ötöt.

Ahol a legkisebb esély is van csukára tegyünk fel
rághatatlan előkét, különben hamar oda lehet a halunk,
csalink egyaránt, de egyben hosszú szenvedést
okozunk az elszabadult halnak is

Nem dobott, mert másodikra nagyot rándult kezében a bot, majd úriember módjára megkérte Tibort merítse meg neki a nap csukáját, egy jó háromkilóst. Ez is minden baj nélkül sikerült. A novemberi este csípős hideggel ölelt körül bennünket mire a kikötőbe értünk, de mi a szép csukáktól feltüzelve szinte észre sem vettük.

BILINCS CSUKA

1 590 Ft

Részletek

MANNS SHAD

950 Ft

WIZARD V-MAX KÖRFORGÓ VILLANTÓ

690 Ft

Részletek
Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...

スピニングフィッシング - Megérkeztek a Ryobi pergető botok!
Megjelent: 2023. december 06. | Forrás: Őze Dániel

Hosszas várakozás és tesztelés után, végre a szezonra megérkeztek a sokak által keresett és várt Ryobi pergető horgászbotok! A szortiment első hírnökei a finomabb pergetést favorizáló horgászoknak nyújtanak kiváló minőségű alternatívákat kedvenc hobbijukhoz. Ezen új bot-sorból, először a Micro Power tagot vettem górcső alá, ami a puhább szájú halak, mint jász és domolykó pergetéséhez nyújt megoldást. Egy jó pergető botra érdemes várni,...

Harcsák a pockok nyomában.
Megjelent: 2023. november 01. | Forrás: Lukácsi Béla

Pockokat üldözve, avagy ne csak nézz láss is!   Van egy rággyálónk a mezei pocok "Microtus Arvalis" amely időnként nekünk horgászoknak és a harcsáknak igazi népünnepélyt hoz. Ez a speciális dolog sokak számára ismert de vannak akinek még mindig ismeretlen a téma. Azonban akik ismerik a jelenséget, annak kihasználásáról sem tudnak mindent.     Elsőként ismerkedjünk meg ezzel a kis rágcsálóval, sokan tévesen - sokáig Én is -...