Salmo-val az olaszok ellen
Megjelent: 2011. december 02. | Forrás: Murányi Antal

A Salmo név immár kitörölhetetlenül beépült a harcsapergetésbe. Vannak a sokszor bizonyított klasszikusok, de folyamatosan érkeznek újdonságok is – sőt, úgy tűnik, a Salmo tervezői mostanában jobban odafigyelnek a nehéz pergetés eme szegmensére. Nem voltam rest elvégezni a magam kis kísérleteit, amikor végre ott ringott csónakom az olaszországi Pó folyó hátán, és hátborzongató harcsarablások csendültek a túloldalon.

Alkonyodik a Pó mellékágán, a Goro-n

Egy éjszakára általában
ennyi wobblert vittem ki magammal

Elsőként a nagyobb Salmókat erőltettem – a haveroktól összegereblyézett infók szerint, jó nagy csali kell a Póra! Az mondjuk, sértette a fülemet, hogy egy Whitefish vagy Fatso akkorát szól beeséskor, mintha máris rajta lenne a harcsa, de gondoltam, így kell ennek lennie… Viszont amikor hosszú időre elmaradtak a beeső kapások, sejteni kezdtem, hogy talán finomabban – vagy legalábbis máshogy – kéne vízre érnie a csalinak. Megpróbáltam rátartani, ezzel fékezve a becsapódó műhalat, de a felszíni kapások csak nem akartak megérkezni. Volt pár tétova hozzányúlás húzottra, de az olasz harcsák nem adták könnyen magukat.

A nagy Hornet tavaly jelent meg,
de az olasz harcsák nem erre vártak…

A Skinner-t is sokan ajánlották,
de ő sem váltott meg

Ekkora harcsákkal voltam
kénytelen beérni az elején

Nagyobb harcsáimat a
Pó folyó fő ágából reméltem

Idővel megsejtettem, hogy halaim inkább húzottra kívánnak jönni, ne várjak sok kapást a beesőre. Jött egy szűk tízes harcsa, majd lemaradt még egy, mindketten az első méteren nyúltak oda. Pedig akár a beesőt is elkaphatták volna… Nem, ők inkább megvárták, amíg vontatni kezdem a wobblert. Sebaj, nekem így is jó volt.

A halak a parthoz nagyon közel várták zsákmányukat, klasszikusan a két kő között, vagy a belógó ág alatt, gyökér előtt, satöbbi. Nem jelentett különösebb újdonságot vagy nehézséget a halas helyek felismerése, sokkal inkább a wobbler tálalásával adódtak gondjaim, de egy-két éjszaka után már láttam a helyes irányokat.

A Boxer mindig jó volt, de itt
ez is vékonyan szedte a halat

Minden wobbleren
lecseréltem a horgokat

Egy másnapos arc turkál zavartan a wobblerei között, érzi
a betli leheletét… Ez én vagyok

A nagyméretű wobblerek mellett szólt az is, hogy bő 30-40 centis csefalók (jó ég, tényleg nincs valami rendes neve ennek a pérfélének?) ugráltak ezres csapatokban, és a harcsák főként ezeket ették. Meg aztán a „nagy csali, nagy hal" elv is tovább erősített a naiv elképzelésemben, miszerint, majd így írom át a világ-, vagy minimum a helyi rekordokat…

Ment a tuning állandóan

Csörgőkapszulát is ültettem…

…pár wobblerbe

A csefalók idegbeteg pancsolásában sokszor elveszett a wobblerem. Kezdett felmerülni bennem a gyanú, hogy a harcsák nem is érzékelik azt. Talán jobb lenne, ha valami belső csörgővel tovább tuningolnám a műhalat… Persze, ott volt a Salmo Boxer, ami csörgős is, meg jó harcsás wobbler is, de pár dobás után tisztázódott, hogy az olasz harcsák nem Boxer-rajongók, valami más kell nekik. Másnap éjjelre csörgőkapszulákkal preparáltam pár nagytestű Salmo wobblert, de nem lettem sokkal sikeresebb. Pár óvatos mellényúlás, aztán nagy csend. Mehettem lefeküdni.

Kis wobblerek adták a nagyobb halakat

Szája sarkában hozza a hatcentis Hornet-et

Valamit otthon felejtett… Visszafordul

Első szebb harcsáimat a kis wobblerek hozták meg. Ma is áldom a percet, amikor végül felcsatoltam egy 6 centis Hornet wobblert… Sűrűsödni kezdtek a kapások, rögtön láttam, hogy valamiért éppen ez a wobbler tűnik ki a nagytestű zsákmányhalak közül. Néha meglepően nagy halak is odanyúltak a kis Hornet-nek, már kezdtem reszketni az apró horgok miatt – igaz, hogy többszörös erősségű sósvízi horgokra cseréltem minden drillinget, de még így is túl kicsinek tűntek. Amikor az első nagyobb harcsa lecsavarta a Hornet wobbleremet, csak azért imádkoztam, hogy ne tegyen nagy kárt benne. Végül csak a horgokat hajlítgatta össze, a wobbler épségben kijött, szerencsére hallal együtt.

Már attól tartottam, hogy
mind ilyenek jönnek majd

De érkezett pár
mérhető példány is

A kis Hornet
mindkét horga tartott

Ez megy a Facebook-ra

A hal pedig nem kell már semmire

Hamar elmúltak a félelmeim, miszerint a kis Hornet-re majd támadni fog a harcsakölykök hada. Szinte csak testes halak érkeztek. Folyamatosan azon agyaltam, hogyan tudnék nagyobb horgokat installálni a kis wobblerre, anélkül, hogy kárt tennék a mozgásában. Közben elkezdtem óvatosabban fárasztani, már nem téptem annyira a tízes harcsákat sem, hagytam, hogy nyugodtan kijárják magukat. Közben élvezhettem a bot-orsó kombómat is: a verhetetlen Spin Blade jelentette a rudat, és a Ryobi vadiúj Arctica orsója volt a motor. A botot már régóta ismerjük, szeretjük, az orsót viszont itt használtam először élesben, és megerősödtem abban, amit már a szobai tesztelés alatt is láttam: a Ryobi ismét komoly eszközt adott a kezünkbe. Az Arctica precíz fékje és erős meghajtó szerkezete állandó biztonságot jelentett a fárasztások alatt, a kiterített harcsa mellett pedig gyönyörű látványt nyújtott a feketén csillogó ékszer.

Több Ryobi Arctica is kéznél volt: 5000-es és 6000-es modellek

Horgászat a Pó folyón: www.pofolyo.hu

Salmo Hornet 4 cm F, S

3 490 Ft-tól

Részletek
A jövőt meghatározó ragadozóhalas márka - a Wizard harcsázó botok.
Megjelent: 2024. július 03. | Forrás: Koós Ferenc

A Koós Catfish professzionális harcsás márka mára már a harcsa horgászat teljes eszközigényét lefedő kínálatával, megbízhatóságával meghódította az országot a régiót és most új dimenziók felé tőr a legújabb ragadozóhalas eszköz család a Wizard segítségével. Íme a botok! Az Energofish nagykereskedő és horgász eszköz gyártó céggel karöltve és a távlati céljainak megfelelően a nemzetközi piacok a külföldi harcsások...

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...