Sügérek a jég alól
Megjelent: 2012. február 25. | Forrás: Nagy Levente

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad.
Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra.

Az eredményt nagyban
befolyásolya a jó helyválasztás

Az időjárás alakulása cseppet sem szólt a horgászat mellett, mi mégis február első vasárnapján egy közeli víztározó fele vettük az irányt.
Már az oda vezető út sem volt egyszerű, hisz a napok óta tartó havazás, szinte járhatatlanná tette az utat.
A hazajövetelre még gondolni sem mertünk és nem is akartunk, hisz mindannyiunkat hajtott előre a kíváncsiság és a horgász szenvedély…

Az idei télen már egyszer rámerészkedtünk a tó jegére és sikerült néhány kisebb sügért fognunk, így az akkori tapasztalatokra hagyatkozva, ezúttal is ezen halak megfogására készültünk, számítottunk elsősorban.

Amúgy a sügér nem épp a legkedveltebb halaink közé tartozik, ezért horgászata kevés jelentőséggel bír mifelénk, amolyan mellékhalként szerepel a horgászok listáján, melynek jelenlétét csak kevesen nézik jósszemmel.

A lékeket baltával is kialakíthatjuk, viszont egy jó minőségű lékfúró
nagyban megkönnyíti dolgunkat.

Kimondottan sügérre csak ritkán, elsősorban télen horgászunk, hisz átlagméretük legtöbbször még a tenyérnyi nagyságot sem éri el, most télen azonban más a helyzet, kicsit átértékelődnek a dolgok.
A kisebb, máskor “jelentéktelen” halaknak megnő az értéke és képesek ezek a máskor bosszúságot okozó halak, örömet szerezni és feledtetni velünk a szürke hétköznapok kellemetlen dolgait...

Ezek az apró halak is képesek
ilyenkor mosolyt csalni arcunkra.

A felszereléseinket is ezekhez a kisméretű halakhoz igazítottuk. Rövid botokból, apró úszókból, kisméretű horgokból és vékony zsinórból álltak össze a végső szerelékek, melyeket már otthon, a meleg házban előkészítettünk, hogy ezzel is időt nyerhessünk.
Mivel a víz mélysége ahol horgásztunk a 4-5 métert is meghaladta, és rövid botokkal horgásztunk, előnyösebb volt a csúszó úszós, mint a fixen rögzített szerelék.
Így a halakat az ágak, akadók közül gyorsabban, másodpercek alatt felhúzhattuk elkerülve a leakadással és az újraszereléssel járó kellemetlen dolgokat.

Lékhorgászatra szinte bármilyen rövid
bot megfelel, viszont az ENERGOTEAM 2012-es újdonságai között megtalálhatók a kimondottan erre a célra kifejlesztett horgászbotok is, nevezetesen:
BLACK SPIDER ICE FEEDER,
GOLD STAR ICE, RUBIN ICE
és a KAMASAKI ICE.

Apróságok melyekből a
végső szerelékek összeálltak.

A halaknak, többféle csalit felkínáltunk és néhány perc elteltével már nyugtázhattuk, hogy mohóságuk nem engedi válogatni őket.
Ugyanúgy volt kapásunk, gilisztára, szúnyoglárvára, mint csontira, sőt a kis néhány centis halivadékot is szívesen elhúzta.

A sügér szinte bármilyen csalit elfogad, legyen az csontkukac, szúnyoglárva, giliszta vagy éppen kishal, sőt ahol nagyobb számban van jelen, ott a különböző vertikális műcsalik,
wobblerek, mormiskák vagy apró twiszterek is eredményesek lehetnek.

Ezekkel a kisméretű műcsalikkal is eredményesek lehetünk. A SALMO CHUBBY DARTER nekem már
okozott kellemes meglepetéseket.

Itt elsősorban a helyválasztásnak volt nagy szerepe, hisz a halak nem a nyílt „semmit mondó” helyen tartózkodtak, hanem a partszélben, a vízbe dőlt fák, ágak alá voltak csoportosulva. Ez kissé nehézkessé is tette a horgászatot, hisz ha néhány percre magára hagytuk a szereléket annak biztos, hogy szakítás lett a vége.

Ha jó helyre fúrtuk a léket,
a kapásra szinte alig kellet várni.

Ha nem vágtunk be a kapásnak
idejében, akkor legtöbbször leakadás,
a horog elvesztése lett a vége.

Nem csak a halaknak, de
nekünk is jó volt az étvágyunk.

Ha a halak érdeklődése alábbhagyott,
a csali mozgatásával
újra kíváncsivá lehetett tenni őket.

Sügér a horgon.

Kishalra kapott.

Volt is erre példa bőven, egy percig sem unatkoztunk, amikor kissé átfáztunk, a tűz melegéből és a finom házi szalonna ízéből új erőt merítettünk, és újra a kis úszókra szegeztük tekintetünket.

Gyorsan jó hangulatban teltek az órák, csak egyetlen dolog az előttünk álló hazafele vezető út szegte kissé kedvünket.
A legtöbb horgásznak ilyen időben meg sem fordul a fejében, hogy kimenjen, mi mégis ezt tettük, jól éreztük magunkat és már a hazaindulás előtt a következő hétvégi horgászatot terveztük…

Néhány sügér a nagyobbak közül.

Egy kis móka a végére…

Mindig szívesen gondolok vissza ezekre a horgászatokra, hisz a hideg ellenére valahogy mindig jó hangulatban telnek, sokat nevetgélünk és a szerény zsákmány ellenére, mindig elégedetten, feltöltődve térünk haza, ezért is merem ajánlani mindenkinek.

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Pergető előkék, máshogyan!
Megjelent: 2024. február 19. | Forrás: Lukácsi Béla

Ha azt mondom hogy pergető előke, akkor nagyon sokan gondolnak a különböző harapásálló előkékre, amelyek, elsősorban a csukafogak elleni védelmet szolgálják. Vannak azonban olyan előkék melyek, egy komplett rendszert alkotnak, vagyis, speciális helyzeteket oldhatunk meg velük. Egy hasonló előkéről már volt szó korábban, mégpedig a Tokyo Rigről, ez azóta óriási népszerűséget szerzett. Van ezenkívül több olyan előke is amely...

Tokyo Rig, a tök jó rig!
Megjelent: 2023. december 20. | Forrás: Lukácsi Béla

Iszapfelhő felett! A ragadozó halaink viselkedését szinte lehetetlen kiismerni. Vannak alap szituációk, mikor valamely helyen szinte biztos, hogy számíthatunk megjelenésükre. Ilyenek az ajkadók környéke, a kövezések vagy egyéb tereptárgyak, de beszélhetünk egyszerű homokredőről is. Aztán van amikor számunkra érthetetlen módon olyan helyen jelennek meg amelyre ritkán számítunk, például az iszapon.   Eleve az iszap réteg taszítja a...

Szeretnél több süllőt fogni? Megérkeztek a Seaguar Fluorocarbon zsinórok, egyenesen Japánból!
Megjelent: 2023. december 16. | Forrás: Őze Dániel

1971-ben a Seaguar feltalálta és létrehozta a szabadalmaztatott fluorkarbon zsinórokat, kifejezetten horgászzsinórok számára készült fluor gyantával. Ezek a Seaguar által gyártott és csak a Seaguar sorozatban használt exkluzív gyanták, valamint a Seaguar kizárólagos ellenőrzése a gyártási folyamat elejétől a végéig, biztosítják a legmagasabb fokú teljesítményt a vizen. Minden Seaguar termék egyedi formulával rendelkezik, és a kívánt zsinórjellemzőknek...

スピニングフィッシング - Megérkeztek a Ryobi pergető botok!
Megjelent: 2023. december 06. | Forrás: Őze Dániel

Hosszas várakozás és tesztelés után, végre a szezonra megérkeztek a sokak által keresett és várt Ryobi pergető horgászbotok! A szortiment első hírnökei a finomabb pergetést favorizáló horgászoknak nyújtanak kiváló minőségű alternatívákat kedvenc hobbijukhoz. Ezen új bot-sorból, először a Micro Power tagot vettem górcső alá, ami a puhább szájú halak, mint jász és domolykó pergetéséhez nyújt megoldást. Egy jó pergető botra érdemes várni,...